KTO MOŻE STARAĆ SIĘ O DOFINANSOWANIE
O dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej może starać się każda osoba bezrobotna, spełniająca warunki określone w zasadach przyznawania środków (pkt 1).
Szczegółowe informacje dotyczące przyporządkowania źródła dofinansowania do grupy docelowej znajdują się na końcu komunikatu („Źródła finansowania dotacji").
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku to Urząd podejmie decyzję o źródle finansowania wniosku.
ZANIM ZŁOŻYSZ WNIOSEK
Osoby zainteresowane pozyskaniem dofinansowania prosimy o zapoznanie się z następującymi dokumentami:
- Zasady dla osób ubiegających się o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej
- Wniosek o dofinansowanie bezrobotnemu podjęcia działalności gospodarczej(.DOC),(.PDF)
- Formularz Informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis /załącznik nr 2/ (.PDF) - poniżej znajduje się wzór wypełnienia
- Klauzula dotycząca tytułu prawnego do lokalu /załącznik nr 3/
- Formularz oceny wniosku
- „Indywidualny Plan Działania" - Formularz IPD/
SKŁADANIE WNIOSKU
Wnioski wraz z kompletem załączników w zaklejonej kopercie należy składać na Dzienniku Podawczym, pok. 119 w terminie prowadzonego naboru - do godz. 14.45.
W przypadku wysłania wniosku drogą pocztową o przyjęciu wniosku do rozpatrzenia decyduje data wpływu do Urzędu, a nie data stempla pocztowego. Kolejność złożenia wniosku nie wpływa na przyznanie środków.
UWAGA!
Do wniosku należy dołączyć kserokopie dokumentów potwierdzających:
- wykształcenie (świadectwo szkolne, dyplom),
- kwalifikacje (zaświadczenie, certyfikat),
- doświadczenie zawodowe (świadectwo pracy, umowa, referencje)
- posiadanie tytułu prawnego do lokalu, w którym będzie prowadzona działalność gospodarcza (przedwstępna umowa użyczenia, najmu, akt własności, wydruk z ksiąg wieczystych),
- podjęte przedsięwzięcia w kierunku uruchomienia działalności, (tj. listy intencyjne i umowy przedwstępne z podmiotami gospodarczymi i osobami fizycznymi).
WNIOSKI ROZPATRYWANE SĄ W TRYBIE KONKURSOWYM, NIE PODLEGAJĄ WERYFIKACJI PRZED ZŁOŻENIEM, PRACOWNICY URZĘDU NIE POMAGAJĄ W ICH UZUPEŁNIENIU, OD WYNIKU ROZPATRZENIA NIE PRZYSŁUGUJE ODWOŁANIE.
Odpowiedź na wniosek zostanie przesłana listownie do wnioskodawcy w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku. W przypadku dużej ilości wniosków termin odpowiedzi może ulec przedłużeniu. Urząd nie będzie informował telefonicznie o wyniku rozpatrzenia wniosku.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia, formalności związane z zabezpieczeniem dofinansowania (tj. podpisanie weksla, deklaracji wekslowej i wymaganych dokumentów) będą leżały po stronie wnioskodawcy. Po wcześniejszej konsultacji z pracownikiem Urzędu (wzory dokumentów zostaną przesłane drogą mailową) dokumenty należy podpisać u notariusza (koszty ponosi wnioskodawca).
ŹRÓDŁA FINANSOWANIA DOTACJI
- Projekt PO WER - „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy na terenie Gminy Miejskiej Kraków (VI)" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
- Projekt RPO WM -„Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy na terenie Gminy Miejskiej Kraków (VII)" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020.
- Osoby powyżej 50 roku życia,
- Osoby długotrwale bezrobotne(pozostające bez pracy, gotowe do podjęcia pracy i aktywnie poszukujące zatrudnienia przez co najmniej 12 miesięcy),
- Osoby z orzeczonym stopniem niepełnosprawności,
- Osoby posiadające wykształcenie na poziomie do ISCED 3 włącznie (Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia), czyli posiadających wykształcenie:
- podstawowe (ISCED 1 ),
- gimnazjalne (ISCED 2),
- ponadgimnazjalne – szkoła zawodowa, liceum, technikum (ISCED 3)
- Kobiety nienależące do żadnej z powyższych grup (w przypadku zaktywizowania osób należących do w/w grup na zaplanowanym w projekcie poziomie).
- Środki FUNDUSZU PRACY – osoby niespełniające żadnego z w/w kryteriów