Otwórz własny biznes z naszą dotacją.
Od dnia 01.10.2021 r. ogłaszamy dodatkowy nabór wniosków o dofinansowanie bezrobotnemu podjęcia działalności gospodarczej w ramach projektu PO WER - „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy na terenie Gminy Miejskiej Kraków (VI)" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
Nabór będzie prowadzony w ramach niewykorzystanych środków projektowych.Zgodnie z założeniami w/w projektu, grupą docelową są osoby w przedziale wiekowym 18-29 lat.
Osoby zainteresowane pozyskaniem dofinansowania prosimy o zapoznanie się z następującymi dokumentami:
Zasady dla osób ubiegających się o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej
1. Wniosek o dofinansowanie bezrobotnemu podjęcia działalności gospodarczej + załącznik nr 1
INSTRUKCJA UZUPEŁNIENIA WNIOSKU W FILMIE INSTRUKTAŻOWYM
2. Formularz Informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis /załącznik nr 2/ oraz wzór wypełnienia załącznika nr 2/
3. Klauzula dotycząca tytułu prawnego do lokalu /załącznik nr 3/
4. Formularz oceny wniosku
5. „Indywidualny Plan Działania" - Formularz IPD/
Celem założenia/zaktualizowania Indywidualnego Planu Działania określającego ścieżkę aktywizacji zawodowej (o którym mowa w pkt.1b zasad) należy uzupełnić i złożyć wraz z wnioskiem formularz „Indywidualny Plan Działania" - Formularz IPD/
Jeżeli masz już wszystkie potrzebne informacje, możesz złożyć wniosek wraz z kompletem załączników w zaklejonej kopercie w terminie od dnia 01.10.2021 r. do wyczerpania limitu środków – możliwość wypłaty dofinansowań dla 23 osób bezrobotnych.
Wnioski można składać:
- do skrzyni opatrzonej napisem Dziennik Podawczy znajdującej się przed wejściem do Urzędu,
- drogą pocztową luz za pośrednictwem firmy kurierskiej wysyłając na adres:
Grodzki Urząd Pracy w Krakowie ul. Wąwozowa 34, 31-752 Kraków (decyduje data wpływu do Urzędu),
- na Dziennik Podawczy – pok. 119 (w godz. 7.45 – 14.45)
UWAGA:
Do wniosku należy dołączyć kserokopie dokumentów potwierdzających:
wykształcenie (świadectwo szkolne, dyplom), kwalifikacje (zaświadczenia, certyfikaty), doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, umowy itp.) referencje, posiadanie tytułu prawnego do lokalu, w którym będzie prowadzona działalność gospodarcza (przedwstępna umowa użyczenia, najmu lub akt własności) oraz podjęte przedsięwzięcia w kierunku uruchomienia działalności, tj. listy intencyjne i umowy przedwstępne z podmiotami gospodarczymi i osobami fizycznymi.
WNIOSKI NIE PODLEGAJĄ WERYFIKACJI PRZED ZŁOŻENIEM, PRACOWNICY URZĘDU NIE POMAGAJĄ W ICH UZUPEŁNIENIU, OD DECYZJI KOMISJI NIE PRZYSŁUGUJE ODWOŁANIE.
Odpowiedź na wniosek zostanie przesłana listownie do wnioskodawcy w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku. Urząd nie będzie informował telefonicznie o rozpatrzeniu wniosku przed tym terminem.
Z uwagi z panującą sytuację epidemiologiczną oraz przyspieszenie procedury poprzedzającej podpisanie umowy, w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku formalności związane z zabezpieczeniem dofinansowania (tj. podpisanie weksla, deklaracji wekslowej i wymaganych dokumentów) będą leżały po stronie wnioskodawcy.
Po wcześniejszej konsultacji z pracownikiem tut. Urzędu (wzory dokumentów zostaną przesłane drogą mailową) dokumenty należy sporządzić na własny koszt u notariusza.
Szczegółowe informacje na temat procedury przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej udzielane są pod numerem tel. 12 68-68-108.
FUNDUSZ PRACY
- Załączniki
- Wniosek o dofinansowanie bezrobotnemu podjęcia działalności gospodarczej + załącznik nr 1-2 PDF.pdf (pdf, 123 KB)
- Klauzula dotycząca tytułu prawnego do lokalu ( zał. nr 3).pdf (pdf, 61 KB)
- Indywidualny Plan Działania - Formularz IPD.pdf (pdf, 422 KB)
- Formularz oceny wniosku.pdf (pdf, 64 KB)
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się pomoc de minimis( zał. nr 2).pdf (pdf, 734 KB)
- Wniosek o dofinansowanie bezrobotnemu podjęcia działalności gospodarczej + załącznik nr 1-2.odt (odt, 53 KB)
- Zasady dotacje 2021.odt (odt, 46 KB)
- Wzór wypełnienia załącznika nr 2.pdf (pdf, 6041 KB)