Aktualności Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie
Powrót
Nabór wniosków o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej od 1 do 15.03.2021 r., godz. 14:45
Informujemy, że od 1 marca do 15 marca 2021 r. godz. 14.45 będzie trwał nabór wniosków o dofinansowanie bezrobotnemu podjęcia działalności gospodarczej.
Pobierz zasady
Składając wniosek w wersji tradycyjnej (papierowej) należy pobrać i wydrukować, a następnie wypełnić wzory dokumentów:
Pomocą w wypełnianiu wniosku jest instrukcja w formie filmiku, która krok po kroku poprowadzi bezrobotnego w uzupełnianiu dokumentów:
Filmik instruktażowy
Formularz Informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (załącznik nr 2)/ wypełnisz z pomocą wzoru dostępnego poniżej:
Wzór wypełniania załącznika nr 2
Jeżeli masz już wszystkie potrzebne informacje, możesz złożyć wniosek wraz z kompletem załączników w zaklejonej kopercie w terminie od dnia 01.03.2021 r. do dnia 15.03.2021 r.: godz. 14.45
UWAGA:
Do wniosku należy dołączyć kserokopie dokumentów potwierdzających:
wykształcenie (świadectwo szkolne, dyplom),
kwalifikacje (zaświadczenia, certyfikaty),
doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, umowy itp.) referencje,
posiadanie tytułu prawnego do lokalu, w którym będzie prowadzona działalność gospodarcza (przedwstępna umowa użyczenia, najmu lub akt własności),
podjęte przedsięwzięcia w kierunku uruchomienia działalności, tj. listy intencyjne i umowy przedwstępne z podmiotami gospodarczymi i osobami fizycznymi.
Kolejność składania wniosków nie decyduje o sposobie ich rozpatrzenia.
Odpowiedź na wniosek zostanie przesłana listownie do wnioskodawcy w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku. Urząd nie będzie informował telefonicznie o rozpatrzeniu wniosku przed tym terminem.
W przypadku ppozytywnego rozpatrzenia wniosku, to Urząd podejmuje decyzję o źródle finansowania. Wnioskodawca nie będzie musiał składać kolejnego wniosku w związku z zakwalifikowaniem do danego programu.
Z uwagi z panującą sytuację epidemiologiczną oraz przyspieszenie procedury poprzedzającej podpisanie umowy, w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku formalności związane z zabezpieczeniem dofinansowania (tj. podpisanie weksla, deklaracji wekslowej i wymaganych dokumentów) będą leżały po stronie wnioskodawcy.
Po wcześniejszej konsultacji z pracownikiem tut. Urzędu (wzory dokumentów zostaną przesłane drogą mailową) dokumenty należy sporządzić na własny koszt u notariusza.
Źródła finansowania
- Projekt PO WER – „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy na terenie Gminy Miejskiej Kraków (V)/(VI)" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020Zgodnie z założeniami projektu„Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy na terenie Gminy Miejskiej Kraków (V)/(VI)", nabór dotyczy wyłącznie osób w przedziale wiekowym 18-29 lat.
- Projekt RPO WM – „Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy na terenie Gminy Miejskiej Kraków (VI)/(VII)" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020
- osoby powyżej 50 roku życia,
- osoby długotrwale bezrobotne (pozostające bez pracy, gotowe do podjęcia pracy i aktywnie poszukujące zatrudnienia przez co najmniej 12 miesięcy),
- osoby z orzeczonym stopniem niepełnosprawności,
- osoby posiadające wykształcenie na poziomie do ISCED 3 włącznie (Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia), czyli posiadających wykształcenie:
– podstawowe (ISCED 1 ),
– gimnazjalne (ISCED 2),
– ponadgimnazjalne – szkoła zawodowa, liceum, technikum (ISCED 3) - kobiety nienależące do żadnej z powyższych grup (w przypadku zaktywizowania osób należących do w/w grup na zaplanowanym w projekcie poziomie).
- Środki Funduszu Pracy – osoby nie spełniające żadnego z w/w kryteriów
Składanie wniosku tylko w wersji paierowej
Przed złożeniem wniosku zapoznaj się z zasadami dla osób ubiegających się o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej:Pobierz zasady
Składając wniosek w wersji tradycyjnej (papierowej) należy pobrać i wydrukować, a następnie wypełnić wzory dokumentów:
- Wniosek o dofinansowanie bezrobotnemu podjęcia działalności gospodarczej + załącznik nr 1 (pliki do pobrania na dole strony)
- Formularz Informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis / załącznik nr 2/ (pliki do pobrania na dole strony)
- Klauzula dotycząca tytułu prawnego do lokalu /załącznik nr 3/ (plik do pobrania na dole strony)
- Formularz oceny wniosku (plik do pobrania na dole strony)
- „Indywidualny Plan Działania" – Formularz IPD/ (plik do pobrania na dole strony)
Pomocą w wypełnianiu wniosku jest instrukcja w formie filmiku, która krok po kroku poprowadzi bezrobotnego w uzupełnianiu dokumentów:
Filmik instruktażowy
Formularz Informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (załącznik nr 2)/ wypełnisz z pomocą wzoru dostępnego poniżej:
Wzór wypełniania załącznika nr 2
Jeżeli masz już wszystkie potrzebne informacje, możesz złożyć wniosek wraz z kompletem załączników w zaklejonej kopercie w terminie od dnia 01.03.2021 r. do dnia 15.03.2021 r.: godz. 14.45
- do skrzyni opatrzonej napisem Dziennik Podawczy znajdującej się przed wejściem do Urzędu,
- drogą pocztową lub za pośrednictwem firmy kurierskiej wysyłając na adres: Grodzki Urząd Pracy w Krakowie ul. Wąwozowa 34, 31-752 Kraków (decyduje data wpływu do Urzędu).
UWAGA:
Do wniosku należy dołączyć kserokopie dokumentów potwierdzających:
wykształcenie (świadectwo szkolne, dyplom),
kwalifikacje (zaświadczenia, certyfikaty),
doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, umowy itp.) referencje,
posiadanie tytułu prawnego do lokalu, w którym będzie prowadzona działalność gospodarcza (przedwstępna umowa użyczenia, najmu lub akt własności),
podjęte przedsięwzięcia w kierunku uruchomienia działalności, tj. listy intencyjne i umowy przedwstępne z podmiotami gospodarczymi i osobami fizycznymi.
Kolejność składania wniosków nie decyduje o sposobie ich rozpatrzenia.
Rozpatrzenie wniosku
Wnioski rozpatrywane są w trybie konkursowym, nie podlegają weryfikacji przed złożeniem, pracownicy urzędu nie pomagają w ich uzupełnieniu, od decyzji komisji nie przysługuje odwołanie.Odpowiedź na wniosek zostanie przesłana listownie do wnioskodawcy w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku. Urząd nie będzie informował telefonicznie o rozpatrzeniu wniosku przed tym terminem.
W przypadku ppozytywnego rozpatrzenia wniosku, to Urząd podejmuje decyzję o źródle finansowania. Wnioskodawca nie będzie musiał składać kolejnego wniosku w związku z zakwalifikowaniem do danego programu.
Z uwagi z panującą sytuację epidemiologiczną oraz przyspieszenie procedury poprzedzającej podpisanie umowy, w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku formalności związane z zabezpieczeniem dofinansowania (tj. podpisanie weksla, deklaracji wekslowej i wymaganych dokumentów) będą leżały po stronie wnioskodawcy.
Po wcześniejszej konsultacji z pracownikiem tut. Urzędu (wzory dokumentów zostaną przesłane drogą mailową) dokumenty należy sporządzić na własny koszt u notariusza.