Masz pomysł na siebie i chcesz otworzyć własny biznes? Dzięki naszej dotacji założysz działalność gospodarczą
Od 5 do 16 września br. Grodzki Urząd Pracy w Krakowie przeprowadzi nabór wniosków o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej. Pomoc przyznawana będzie w ramach środków Funduszu Pracy oraz projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego, w związku z tym o dotacje może ubiegać się każda osoba bezrobotna zarejestrowana w GUP.
Zainteresowani pozyskaniem dofinansowania powinni zapoznać się z następującymi dokumentami:
1. Zasady dla osób ubiegających się o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej
2. Wniosek o dofinansowanie bezrobotnemu podjęcia działalności gospodarczej + załącznik nr 1
3. Formularz Informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis /załącznik nr 2 (Wzór wypełnienia załącznika nr 2)
4. Klauzula dotycząca tytułu prawnego do lokalu /załącznik nr 3
5. Formularz oceny wniosku
6. „Indywidualny Plan Działania" w którym należy określić ścieżkę aktywizacji zawodowej - (Formularz IPD)
Wszystkie dokumenty znajdują się w załącznikach na dole strony
UWAGA:
Do wniosku należy dołączyć kserokopie dokumentów potwierdzających:
Przygotowany komplet dokumentów w zaklejonej kopercie należy złożyć na Dzienniku Podawczym, pok. 119 w godzinach od 7:45 do 14:45 w trakcie trwania naboru.
Warto zaznaczyć, że kolejność złożenia dokumentów nie będzie mieć wpływu na sposób ich rozpatrzenia. Pracownicy Urzędu nie pomagają w uzupełnianiu wniosków, a także nie weryfikują ich przed złożeniem.
Wnioski rozpatrywane są w trybie konkursowym, a od decyzji komisji nie przysługuje odwołanie. Informacja o rozpatrzeniu wniosku będzie udzielana wyłącznie listownie w terminie 30 dni od daty złożenia dokumentów. Termin może ulec wydłużeniu w przypadku dużej ilości wniosków.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku to Urząd podejmie decyzję o źródle finansowania, w związku z tym nie będzie wymagane składanie dodatkowych dokumentów.
Z uwagi na panujący stan zagrożenia epidemicznego oraz przyspieszenie procedury poprzedzającej podpisanie umowy, w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku formalności związane z zabezpieczeniem dofinansowania (tj. podpisanie weksla, deklaracji wekslowej i wymaganych dokumentów) będą leżały po stronie wnioskodawcy.
Po wcześniejszej konsultacji z pracownikiem tut. Urzędu (wzory dokumentów zostaną przesłane drogą mailową) dokumenty należy sporządzić na własny koszt u notariusza.
Zainteresowani pozyskaniem dofinansowania powinni zapoznać się z następującymi dokumentami:
1. Zasady dla osób ubiegających się o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej
2. Wniosek o dofinansowanie bezrobotnemu podjęcia działalności gospodarczej + załącznik nr 1
3. Formularz Informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis /załącznik nr 2 (Wzór wypełnienia załącznika nr 2)
4. Klauzula dotycząca tytułu prawnego do lokalu /załącznik nr 3
5. Formularz oceny wniosku
6. „Indywidualny Plan Działania" w którym należy określić ścieżkę aktywizacji zawodowej - (Formularz IPD)
Wszystkie dokumenty znajdują się w załącznikach na dole strony
UWAGA:
Do wniosku należy dołączyć kserokopie dokumentów potwierdzających:
- wykształcenie (świadectwo szkolne, dyplom),
- kwalifikacje (zaświadczenia, certyfikaty),
- doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, umowy itp.)
- referencje,
- posiadanie tytułu prawnego do lokalu, w którym będzie prowadzona działalność gospodarcza (przedwstępna umowa użyczenia, najmu lub akt własności),
- podjęte przedsięwzięcia w kierunku uruchomienia działalności, tj. listy intencyjne i umowy przedwstępne z podmiotami gospodarczymi i osobami fizycznymi.
Przygotowany komplet dokumentów w zaklejonej kopercie należy złożyć na Dzienniku Podawczym, pok. 119 w godzinach od 7:45 do 14:45 w trakcie trwania naboru.
Warto zaznaczyć, że kolejność złożenia dokumentów nie będzie mieć wpływu na sposób ich rozpatrzenia. Pracownicy Urzędu nie pomagają w uzupełnianiu wniosków, a także nie weryfikują ich przed złożeniem.
Wnioski rozpatrywane są w trybie konkursowym, a od decyzji komisji nie przysługuje odwołanie. Informacja o rozpatrzeniu wniosku będzie udzielana wyłącznie listownie w terminie 30 dni od daty złożenia dokumentów. Termin może ulec wydłużeniu w przypadku dużej ilości wniosków.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku to Urząd podejmie decyzję o źródle finansowania, w związku z tym nie będzie wymagane składanie dodatkowych dokumentów.
Z uwagi na panujący stan zagrożenia epidemicznego oraz przyspieszenie procedury poprzedzającej podpisanie umowy, w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku formalności związane z zabezpieczeniem dofinansowania (tj. podpisanie weksla, deklaracji wekslowej i wymaganych dokumentów) będą leżały po stronie wnioskodawcy.
Po wcześniejszej konsultacji z pracownikiem tut. Urzędu (wzory dokumentów zostaną przesłane drogą mailową) dokumenty należy sporządzić na własny koszt u notariusza.
- Załączniki
- Wniosek o dofinansowanie bezrobotnemu podjęcia działalności gospodarczej.odt (odt, 55 KB)
- Klauzula dotycząca tytułu prawnego do lokalu ( zał. nr 3).pdf (pdf, 61 KB)
- Wzór wypełnienia załącznika nr 2.pdf (pdf, 6041 KB)
- Formularz oceny.odt (odt, 25 KB)
- Formularz IPD.pdf (pdf, 422 KB)
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się pomoc de minimis( zał. nr 2).pdf (pdf, 734 KB)
- Zasady dotacje.docx (docx, 45 KB)
- Wniosek o dofinansowanie bezrobotnemu podjęcia działalności gospodarczej.pdf (pdf, 747 KB)